«ملاقات خصوصی» در سینمای ایران بینظیر است/ به موفقیت این فیلم امیدوارم
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۹۱۷۹۵
سیاوش چراغیپور با اشاره به اینکه فیلم «ملاقات خصوصی» اثری جذاب و دیدنی خواهد بود تأکید کرد این فیلم در سینمای ایران بینظیر است.
سیاوش چراغیپور، بازیگر سینما و تلویزیون که امسال با فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در فیلم سینمایی «بیرویا» نقش پدر کاراکتری را ایفا میکنم که پریناز ایزدیار بازیگر آن است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
چراغیپور خاطرنشان کرد: نقش من در فیلم «ملاقات خصوصی» یک نقش واقعاً چالشبرانگیز و به نوعی پر فراز و نشیب بود. وقتی فیلمنامه را خواندم بهطور کل قصه فیلم نظرم را جلب کرد و برایم جذاب بود و در کنار آن شخصیتی که من آن را ایفا کردم در کنار جذابیتهایی که دارد یک شخصیت کامل، با هویت و شناسنامهدار است که در مسیر پیشروی قصه نیز نقش تعیینکنندهای دارد.
وی افزود: من امید شمس را از زمانی که فیلم کوتاه میساخت میشناسم. او فیلمهای کوتاه بسیار خوب و موفقی ساخته و به نظر من یکی از موفقترین کارگردانان سینمای کوتاه است. فیلمهای او واقعاً درخشان بودند و به نظر من نگاه فوقالعادهای به سینما دارد. همین مسئله باعث شد پیشنهادش برای همکاری در فیلم بلند را با کمال میل بپذیرم و به نظرم او از سینماگران آیندهدار ایران است.
این بازیگر در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: من همیشه نسبت به فیلم اولیها بسیار خوشبین هستم چراکه معتقدم نبوغ را باید در آنها جستجو کرد. آنها با وسواس و جسارت بالایی فیلم میسازند و انرژی بالایی که دارند به من به عنوان بازیگر کمک بسیاری میکند و انگیزهبخش است به طوری که وقتی با جوانان کار میکنم حالم بهتر است اما این اظهارات من به این معنی نیست که دیگر سینماگران با تجربه و قدیمی ما چنین ویژگیهایی ندارند اما باید بپذیریم جوانان جسور و پرانرژی هستند و کار با آنها بسیار انگیزهبخش است.
چراغیپور خاطرنشان کرد: امسال به فیلم اولیها و به خصوص فیلم «ملاقات خصوصی» بسیار امیدوارم و علاوه بر فیلمنامه و قصه جذابی که این اثر دارد، در دیگر مسائل مثل فیلمبرداری، بازی بازیگران و... به نظرم اثر قابل توجه و جذابی را شاهد خواهیم بود که تا امروز در سینمای ایران نمونه چندانی از آن را نمیتوان پیدا کرد. در واقع در فیلم «ملاقات خصوصی» قصهای که میشد تکراری باشد با پرداختی دقیق به یک اثر نو و جذاب تبدیل شده است.
انتهای پیام //
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: بازیگر سینما و تلویزیون فیلم سینمایی جشنواره فیلم فجر فرهنگ و هنر پدر زندان ایران انرژی بازی سینمای ایران ایران بازیگر سینما و تلویزیون پدر سینمای ایران برنا سیاوش چراغی پور ملاقات خصوصی ملاقات خصوصی چراغی پور
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۹۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۵ معلم از ۵ دهه سینمای ایران؛ از پرویز فنیزاده تا رضا عطاران
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در دهه پنجاه مهمترین شمایل معلم پرویز فنیزاده در «رگبار» بود و در اواخر این دهه فرامرز قریبیان در «جنگ اطهر» نقش معلم انقلابی را ایفا کرد. شاید بتوان گفت تنها در دهه شصت تعداد قابل توجهی کاراکتر معلم به فیلمهای ایرانی راه پیدا کردند؛ از خسرو شکیبایی در فیلم «رابطه» تا هما روستا در فیلم «پرنده کوچک خوشبختی» و علی نصیریان در «جادههای سرد» و مجید مجیدی در فیلم «شنا در زمستان»، چند نمونه از پرداختن سینمای دهه شصت به شخصیتهای معلمند. از دهه هفتاد از تعداد فیلمهایی که معلمها در آنان نقش محوری ایفا میکردند، کاسته شد. آنچه پیش رو دارید مروری است بر ۵معلم بهیادماندنی سینمای ایران در طول ۵دهه.
دهه پنجاه؛ آقای حکمتی (پرویز فنیزاده در فیلم «رگبار»)
بهیادماندنیترین تصویر معلم در سینمای قبل از انقلاب که معمولا عنایتی به حرفه معلمی نشان نمیداد. در فیلم «رگبار» آقای حکمتی معلمی است که به محلهای در جنوب شهر آمده است. مدرسه مهمترین و محوریترین لوکیشن فیلم «رگبار» است و فیلمساز تصویری دقیق و پرجزئیات از فضای آموزشی مدارس در ابتدای دهه پنجاه ارائه میدهد. ادارهکردن کلاسی شلوغ با پسربچههایی شیطان مهمترین مشکل آقای حکمتی در نیمه اول فیلم است. فیلم با علاقهمندی آقای حکمتی به عاطفه، خواهر یکی از دانشآموزان، وارد فضایی عاطفی میشود و درنهایت هم با انتقال از مدرسه و ترک محله به پایان میرسد. معمولا به انبوه تمثیلها و استعارهها در فیلم «رگبار» اشاره میشود و آنچه کمتر به آن توجه شده، تصویر ملموس معلمی است که نمیخواهد تن به آنچه هست بدهد. آقای حکمتی یکی از ملموسترین غریبههایی است که نویسنده و کارگردان «رگبار» در طول دوران فعالیت هنریاش آفریده است.
دهه۶۰؛ بیژن امکانیان در «دبیرستان»
علی ناصری، معلم زیستشناسی در فیلم «دبیرستان» (۱۳۶۶) با ایفای نقش بیژن امکانیان، در دههای که تعداد زیادی از شخصیتهای سینمای ایران معلم بودند، به چند دلیل شاخص و بهیادماندنی است؛ معلمی که خود سابقه اعتیاد داشته و مثل بیشتر معلمهای سینمای ایران در دهه شصت آرمانگراست و میکوشد شاگردانش را از دام اعتیاد بیرون بکشد. فیلم بهعنوان ملودرامی تلخ، یکی از موفقترین آثار سینمای ایران در دهه شصت است که سال۶۶ سینماروهای زیادی را در شهرستانها جذب سینما کرد. شخصیت سمپاتیک معلم و نحوه برخورد و تعاملش با شاگردان و چهره بیژن امکانیان بهعنوان یکی از بازیگران مهم دهه شصت، تصویری از «دبیرستان» برای سینماروهای دهه شصت ساخت که دوستداشتنی و تأثیرگذار بود.
رامین پرچمی در «ضیافت»(۱۳۷۴)
رامین پرچمی در فیلم «ضیافت» تنها کسی از رفقای دبیرستانی است که از محلهاش نمیرود و نخستین نفری هم هست که به کافه ماطاووس میآید تا به عهدی که سالها پیش با رفقا بستهاند وفادار باشد. بین شخصیتهای فیلم «ضیافت»، رامین پرچمی معلم است؛ معلمی که سطح زندگیاش از همه رفقا پایینتر است و ازدواج نکرده و راز علاقهاش به منیر خواهر عبد(پارسا پیروزفر) را هم مکتوم نگاه داشته است. در فیلمی که فرصت کافی برای پرداختن به همه حاضران در کافه ماطاووس ندارد و از نیمه دوم بیشتر بر علی یزدانی (فریبرز عربنیا) و رامین (بهزاد خداویسی) متمرکز است، شخصیت رامین پرچمی بهعنوان معلمی شریف بیشتر در یادها میماند؛ معلمی که پاسدار رفاقت است و گذشته را فراموش نکرده است.
رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع»۱۳۸۹
تصویری طنز آمیز از معلم در فیلمی کمدی که پرفروش و پرتماشاگر از کار درآمد. رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع» تصویری از معلم در سینمای ایران به نمایش می گذارد که مسبوق به سابقه نبود.مدیر یک مدرسه دخترانه خصوصی با ورود آقایان به مدرسه خود شدیداً مخالف است، اما وقتی دبیر شیمی دانش آموزان المپیادی به علت زایمان، شش ماه مرخصی میگیرد، مجبور میشود تا یک دبیر جایگزین به دبیرستان بیاورد؛ ولی تلاش وی برای یافتن دبیر المپیاد زن در میانه سال تحصیلی بیفایده است و وی مجبور است یک مرد را به عنوان تنها گزینه بپذیرد تا از رقابت المپیاد جا نماند اما ورود این آقای معلم مجرد و بیدستوپا، و شیطنت دختران دانشآموز، و تجرد خانم مدیر جدی و بداخلاق که تا به حال خواستگاری نداشته، باعث ایجاد اتفاقات بسیار خنده داری میشود. دختران دانشآموز دست به یکی کرده و با کمک پدر یکی از دانش آموزان، اردویی را تدارک میبینند تا این دو مجرد میانسال را در روبهروی یکدیگر قرار دهند. رضا عطاران در «ورود آقایان ممنوع» یکی از بامزه ترین شخصیت های معلم سینمای ایران را ساخته است.
۲۲۰۵۷
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901599